Science Projects en Primaria

Science Projects. 4º y 5º de Primaria

Science is Fun!

Science Projects en Primaria. This month, we have had two special projects in Science classes. The students in 4th grade completed projects on different systems in the human body, and the students in 5th grade made models of the cells of the human body. These projects were a great way for the students to show what they have learned in Science classes.

In 4th grade, students were asked to pick a body system, such as the Circulatory System, digestive system, or the reproductive system. Next, students made a Science Project model of the system and wrote information about the different parts and what they do. Finally, the Science teachers wanted to improve presentation skills, so the students were asked to present their projects to the class.

In 5th grade, students were asked to bring in styrofoam and other art materials to make a model of a cell. They were asked to label the different parts, such as the mitochondria and the nucleus.

The teachers are all very proud of the students, and how the projects turned out. We have displayed the projects around the school for everyone to see.

Science Projects en Primaria

Este mes, hemos tenido dos proyectos especiales en las clases de Science. Los estudiantes de 4º de Primaria completaron proyectos en diferentes sistemas en el cuerpo humano, y los estudiantes de 5º de Primaria hicieron modelos de las células del cuerpo humano. Estos proyectos fueron una excelente manera para que los estudiantes mostraran lo que habían aprendido en las clases de ciencias.

En 4º de Primaria se les pidió a los estudiantes que eligieran un sistema corporal, como el sistema circulatorio, el sistema digestivo o el sistema reproductivo. Luego, los estudiantes hicieron un modelo del sistema y escribieron información sobre las diferentes partes y lo que hacen. Finalmente, los profesores de ciencias querían mejorar las habilidades de presentación, por lo que se les pidió a los estudiantes que presentaran sus proyectos a la clase.

En 5º de Primaria, se les pidió a los estudiantes que trajeran espuma de poliestireno y otros materiales de arte para hacer un modelo de célula. Se les pidió que etiquetaran las diferentes partes, como las mitocondrias y el núcleo.

Todos los profesores están muy orgullosos de los estudiantes y de cómo resultaron los proyectos. Hemos exhibido los proyectos en el hall de Primaria para que todos los vean.