Merry Christmas and A Happy New Year

How we celebrated Christmas and New Years in Primary

The last two weeks have been full of Holiday excitement here at Alkor. The main activity our students participated in was Christmas carols. Every single class chose a different Christmas carol. After practicing, and practicing, our students preformed these carols. We are very proud of how the students did. Also, the students helped decorate the classrooms to make them look very festive. In American Culture classes, the students learned about major differences during the Holidays between the USA and Spain. Two differences that most surprised the Spanish students were:

1. Americans do not Celebrate the Three Kings Day.
  2. Americans do not eat grapes on New years Eve.

The last Friday before Christmas was a special party at Alkor. Students ate, sang, and celebrated all day instead of going to their regular classes. One thing that the native assistants especially enjoyed was eating the grapes on the patio, because this is a tradition we do not observe. We enjoyed pretending to be Spanish for the day 🙂 You can see the native assistants with their grapes in the picture below.

Cómo celebramos Navidad y Año Nuevo en Primaria

Las últimas dos semanas han estado llenas de emoción navideña aquí en Alkor. La actividad principal en la que participaron nuestros estudiantes fue villancicos. Cada clase eligió un villancico diferente. Después de practicar y practicar, nuestros estudiantes realizaron estos villancicos. Estamos muy orgullosos de cómo les fue a los estudiantes. Además, los estudiantes ayudaron a decorar las aulas para que parecieran muy festivas. En las clases de cultura estadounidense, los estudiantes aprendieron sobre las principales diferencias durante las vacaciones entre los Estados Unidos y España. Las dos diferencias que más sorprendieron a los estudiantes españoles fueron:

1. Los estadounidenses no celebran el Día de los Reyes Magos.
  2. Los estadounidenses no comen uvas en Nochevieja.

El último viernes antes de Navidad fue una fiesta especial en Alkor. Los estudiantes comieron, cantaron y celebraron todo el día en lugar de ir a sus clases regulares. Una cosa que los asistentes nativos disfrutaron especialmente fue comer las uvas en el patio, porque esta es una tradición que no observamos. Disfrutamos fingiendo ser españoles durante el día 🙂 Puedes ver a los asistentes nativos con sus uvas en la imagen.

enero 14, 2020