True Americans?

The students in 3º ESO are taking part in an exchange project with Homewood-Flossmoor High School near Chicago, Illinois. They are learning about cultural differences, participating in projects and exchanging e-mails with American students, all while improving their English.

After having several group discussions about fashion and our perception of what Americans might wear and how it might compare to Spanish fashion, they tried to do their best to assimilate to American culture.

Each group had to wear clothes representing American fashion. Then they had to write a little description of what their model wore that day. We had a fashion show to see how everyone was dressed.

Did they get it right? Or are they way off? You decide!

Los estudiantes de 3º ESO están participando en un proyecto de intercambio con Homewood-Flossmoor High School, cerca de Chicago, Illinois. Están aprendiendo sobre las diferencias culturales, participando en proyectos e intercambiando correos electrónicos con estudiantes estadounidenses, a la vez que mejoran su nivel de inglés.

Entre ellos tuvieron varias discusiones grupales sobre la moda y sobre nuestra percepción de la diferencia entre moda estadounidense y moda española. Así que intentaron hacer todo lo posible para asemejarse a la cultura estadounidense. Cada grupo debía llevar ropa que representara la moda americana.

Posteriormente, tuvieron que escribir una pequeña descripción de lo que llevaba su modelo ese día. Tuvimos un desfile de moda para ver cómo vestían todos. ¿Lo hicieron bien? ¿O están lejos? ¡Tú decides!

diciembre 17, 2018